Street food, alebo po slovensky pouličné občerstvenie, ktoré sa tvorí priamo na mieste, sa v posledné roky stáva čoraz obľúbenejšou formou stravovania. Od fast foodu (rýchleho občerstvenia) sa líši použitím kvalitných surovín, zdravšou prípravou a nápaditým a inšpiratívnym spracovaním. Často môže byť doslova gastronomickým zážitkom. Fenomén street foodu v Bratislave odštartoval Street Food Park na námestí pred Starou Tržnicou, ktorý sa koná už od roku 2015 a za ten čas sa stal obľúbeným podujatím s neopakovateľnou atmosférou.
Street Food Park má nezameniteľnú atmosféru. Ľudia sa naň nechodia len najesť či vypiť si, ale aj stretnúť priateľov, známych, porozprávať sa a nasať čaro tohto miesta. Ak bude situácia s koronavírusom naďalej priaznivá, na ďalší Street Food Park sa môžeme všetci tešiť od 22. - 25. júla a potom každý ďalší mesiac.

„Začiatky neboli ľahké, museli sme sa ľuďom dostať do povedomia, naučiť ich jesť na ulici, vymýšľali sme rôzne témy a sprievodný program. Napríklad prvý novembrový SFP mal tému barbecue a opekačka. Mali sme tu na námestí v takých kýbľoch fínsku sviecu, nie je to otvorený oheň, ľudia si mohli požičať palice na opekanie a opiecť si to, na čo mali chuť. Každý predajca vtedy ponúkal niečo, čo sa dalo opekať. Nakoniec sme si tu ale večer opekali my, organizátori, s pár turistami,“ spomína Jana Vašáková.Prvý SFP sa konal v septembri 2015, osem predajcov zabralo vtedy asi polovicu plochy námestia pred Starou Tržnicou. Na porovnanie, na zatiaľ poslednom SFP (v poradí už 39.) v júni 2020 bolo 18 predajcov, čo je maximálna kapacita námestia, a organizátori museli vyberať zo 60 – 70 záujemcov.

Každý si nájde to svoje
Pri výbere predajcov organizačný tím dbá na pestrosť zloženia ponúkaných jedál. Tak, aby si vybral človek, ktorý má rád mäso, vegetarián, vegán, a aj ľudia s rôznymi intoleranciami. „Snažíme sa to vyskladať tak, aby boli aj väčšie aj menšie porcie, aj sladké aj slané... Aj niečo na pitie, aj káva, aj dobré víno, cider... Pivo máme priamo v Starej Tržnici – vo Výčape u Ernőho. Snažíme sa tu mať slovenskú aj svetovú kuchyňu. Nebránime sa ani predaju langošov, ale musí to mať šmrnc, nejaký charakter. Nechceme tu mať predajcov, ktorí bežne chodia na jarmoky alebo vianočné trhy,“ vysvetľuje Jana Vašáková. Po rokoch majú organizátori vybudované s predajcami krásne priateľské vzťahy a vďaka bezproblémovej spolupráci sú z niektorých stálice každého SFP. „K predajcom, ktorí sú s nami od začiatku patrí Poľná kuchyňa a pojazdná kaviareň Folcík. Takisto tu bol tím Le Bief, ktorí sa neskôr premenoval na Lokál u nás a teraz sa volá U nás bistro – robia veľmi obľúbené hamburgery. Na prvom SFP predával aj Foodstock, ale vtedy ešte nemali v ponuke gyozu, ale falafel.“
Street Food Park je zero waste

Náročné štyri dni
[caption id="attachment_9870" align="alignnone" width="1100"]